برکه من

Wednesday, July 09, 2008

جنگ سرد



خیلی جالبه. مثل دوران جنگ سرد شده. آمریکا یه تهدید می
کنه، ایران دو تا. این یکی یه مانور برگزار می کنه، اون یکی ناوهاش رو حرکت می ده. این شهاب 3 پرتاب می کنه، اون جنگ روانی ایجاد می کنه. نمی دونم آخر و عاقبتش چیه. بماند که ما ایرانی ها انگار چند سالیه دیگه به این تهدیدها عادت کردیم و هر از چند گاهی موضوع داغ میشه و می گن دیگه الان ترتیبت رو می دیم و ایران آروم میشه و دنیا یه ذره آمریکا رو عقب می کشه و یکی اون وسط می گه بابا یه صلوات بفرستین! بعد چند وقت دوباره روز از نو روزی از نو.
توی ایران که باشی یه جور از ماجراها خبر نداری و فکر می کنی وضعیت خیلی امن و امانه و ایران کنترل همه چیز رو در دست داره، خارج از ایران باشی هم یه جور دیگه خبرنداری چه خبره. تازه اینجا که خوبه. نمی تونم تصور کنم آمریکا چه خبره.
هر روز سرتیتر خبرها با ایران شروع میشه و یه چیزی مربوط به ایران و تهدیدها و شاخ و شونه کشیدن های ایران و آمریکا و اسرائیله. ماجرای تنگه هرمز هم که زود ابزار دست دولتهای تحفه این منطقه مثل بحرین و کویت و امارات میشه. اون بحرین مسخره فسقلی رو بگو که ایران فوتش بکنه و کنده میشه و پرت میشه یه جای دیگه وسط اقیانوس می افته و اینقدر رفیق جون جونی آمریکاست!!!
من با سیاست های حکومت و دولت ایران موافق نیستم. مسایلی که باعث حفظ استقلالمون میشه رو می پسندم، ولی کلاً با گویش خصمانه حکومتمون با دنیا خیلی مخالفم. اما از طرفی خیلی هم لجم می گیره که این کشورهای قاقا لی لی خلیج اینقدر آدم شده اند که واسه ایران پشت چشم نازک کنند! دست دولتمون درد نکنه که ماها رو اینقدر خار کرده و دامنه دشمنی هامون رو با همه ملل اینقدر مفصل کرده که دیگه از همه باید بخوریم. سخت گیری هایی که الان دولت امارات در مورد ویزا دادن به ایرانی ها داره رو خود آمریکا هم نداره!!! قطر که اصلاً ولش کن. خدا رو هم بنده نیست با دو تا بیس نظامی ای که آمریکا اون جا داره. اصلاً تقاضای ویزا از ایرانی ها رو هم قبول نمی کنه!!!
چه دنیای مضحکی شده. به قول یه بنده خدایی از دوستها یه حرف خوبی می زد. می گفت زمان شاه یه شاه بود که سرش رو جلوی آمریکا خم می کرد، 30 ملیون ایرانی توی دنیا سربلند بودن. الان یه آقای خامنه ای و دار و دسته اش هستند که سرشون رو جلوی آمریکا بلند کرده اند و 70 ملیون ایرانی سرشون پایینه و خار و شرمنده اند!
امیدوارم تاریخ این روزها رو خوب به یاد بسپره...