برکه من

Thursday, January 13, 2005

Nice job kid!


Challenge توی کار خیلی مهمه. همه می گن من دوست دارم کارم challenging باشه. دوست ندارم کارم روتین باشه. دوست ندارم Boring بشه... کار من challenging اه. کار من Beyond Challenging اه.

همه میگن دوست دارم توی کار چیز یاد بگیرم. نه اینکه بنشینم و یه کار تکراری رو انجام بدم. همه میگن دوست دارم این یادگیری تموم نشه. متنوع یاد بگیرم.... کار من یک دانشگاهه!! کار من کلی بهم چیز یاد میده. در حدی توش یاد می گیرم که حتی وقت نمی کنم برای ناهارم هم بلند شم و همینطور مشغول کار پای میز می خورم. کار من اینقدر یادگیری داره که گاهی رئیسم میگه: می ترسم الان مخت دیگه جا نداشته باشه! می ترسم بترکه... و من ... هنوز مخم خیلی جا داره و کلی هم جا داره باز می کنه.

خیلی مهمه که کار تو رو بخواد. تو هم کار رو بخوای. خیلی مهمه. این رو همه می گن. من کارم رو خیلی می خوام. می بینم که کارم هم خیلی منو می خواد!!!

جذابیت کار خیلی مهمه. این رو هم همه می گن. اینکه تو به ساعت نگاه نکنی و ببینی: ای وای! وقتت تموم شد و با Over time واستادن هم باز نشد و ... کارت رو بیاری خونه و تازه پنج شنبه ها رو هم خودت با علاقه به کارت ادامه بدی و در صورت نیاز بری سر کار. این خیلی مهمه! خب! کار من این جوریه!

همه می گن درآمد کار خیلی مهمه. من هم باهاشون موافقم. خیلی خیلی مهمه. خیلی مهمه که تو احساس کنی به اندازه ای که کار می کنی و برای کارت ارزش قائل هستی، درآمدت هم ارزشمند باشه. این رو همه می گن و می دونن. درسته که شاید جزو اولین پارامترها نباشه، ولی بی تردید جزو مؤثرترین هاست. حقوقت در برابر اضافه کاری و درست کاری و مسوولیت پذیری و اینا و اینکه کلا اگه متفاوت باشی، متفارت حقوق بگیری هم خیلی خیلی مهمه. یعنی ببینی که می بینن تو سعی می کنی و موفق هم میشی و اونا هم ازت راضین! بعدش فرض کن وقتی بعد از یه ماه کار زیاد و خوب 115% اضافه حقوق می گیری - نسبت به آنچه که قرار بوده ماکزیمم باشه!!- و می دونی هم که به خاطر خودت و اونچه که بودی بهت دادن، نه به خاطر راضی نگه داشتنت! چه احساسی پیدا می کنی؟ ... من اون احساس رو دارم...

بعدالتحریر. اشتباه نکنید. بنده هنوز ترک تحصیل نکرده ام. اتفاقا هم دو اوج تحصیلم و دارم هنوز امتحان می دم. منتهی... دلم نیومد از یه همچین کار ناز و گل و مامانی اینقدر تعریف نکنم!