برکه من

Saturday, January 17, 2009

درد



یه مریضی عجیبی رو دارم تجربه می کنم. یه حمله درد عجیب که از ناحیه سر دل شروع می شه و ظرف 5 ثانیه می پیچه توی کمرم و تمامی بالا تنه ام و کامل فلج ام می کنه و ظرف یک دقیقه اون قدر شدید میشه که نمی تونم حرکت کنم. فقط گریه می کنم و جیغ می زنم و به خودم می پیچم. یه ترکیبی از دل درد و کمردردی که در ناحیه قلنج هست. (قدیمی ها می گفتن قلنج کرده! فکر کنم همونه) و یه نفخ شدید و شکمم مثل سنگ میشه. نزدیک بیست دقیقه این درد شدید ادامه داره و با چای نبات و ماساژ دادن کمر کم کم تلاش می کنه که آروم بشه. اما بعد درد ادامه داره تا چند ساعت.
هیچ ارتباطی بین چیزهایی که خورده ام و بعد درد رو تجربه کردم پیدا نکردم. اولین بار اوائل نوامبر بود. توی رستوران نشسته بودم و سالاد و آب سیب خورده بودم. ظرف 5 ثانیه روی صندلی رستوران ولو شده بودم و گریه می کردم و به خودم می پیچیدم. اولین بار از ترس داشتم می مردم. فکر کردم مسموم شدم و دارم می میرم. بعد از اون هم ورم معده ام شروع شد که 6 هفته قرص خوردم و هنوز هم بهتری اون طوری نشده. بار دومش دوشنبه این هفته 12 شب بود که باقالی پلو خورده بودم. این روزها ترس داشتم که دوباره برگرده. با یه ذره دل درد نگران می شدم. در حالیکه فکر می کردم دوباره یه دو ماهی طول بکشه. اما حمله سوم دوباره دیشب بود و خیلی بد بود. آخر شب هم بالا آوردم (گلاب به روتون) اما بهتر نشدم و با دل درد شدید خوابیدم و تمام شب درد داشتم. تا صبح که دردم سبک تر بود.
با این جزئیات گفته ام که اگه کسی دور و برش همچین موردی دیده یا دکتره یه نظری ایده ای چیزی بده که خیلی وضع کمپلکسیه و بیچاره ام کرده. دکتر رفتن توی اینجا هیچ کمکی بهم نمی کنه. چون هیچ سوادی ندارند. هفته دیگه میام ایران و میرم دکتر. اما می ترسم توی همین یه هفته دوباره این طوری بشم.
بعدالتحریر. یکی می گفت به این میگن IBS -Irritable Bowel Syndrome . کسی در مورد این چیزی می دونه؟ هیچ خانوم دکتر یا آقای دکتری از اینجا رد می شه اینها رو بخونه یه کمکی به من بکنه؟ چیزهایی که آنلاین ازش خوندم خیلی به من نمی خورد.