برکه من

Tuesday, April 10, 2007

Stiletto


از دوران کودکی کفش تق تقی آرزویی بود واسم. همون طور که فکر کنم واسه هر دختر بچه ای هست. 5 سالگیم به اولین دمپایی تق تقی که مامان بزرگم از سوریه آورده بود رسیدم و کیف عالم رو می کردم. در 14 سالگی خودم رفتم یک کفش پاشنه 5 سانتی خریدم که چون جایی باهاش نمی رفتم و خونمون هم کفش موکت بود، یک میز 1 متر در 50 سانتی متر داشتیم که می رفتم واسه خودم روش راه می رفتم.
تا اینکه بالاخره دوران دختری مون هم گذشت و عشق کفش تق تقی و پاشنه بلند ما ارضا نشد که نشد. اون موقعی هم که دیگه جامعه به لحاظ سنی و عرفی، پذیرا بود که ما کفش پاشنه بلند بپوشیم، پا و کمر من پذیرا نبود. توی عروسیم عکسها یکی در میون کوتاه بلندند، از بس که کفش ورزشی پوشیده بودم، اصلاً قابلیت کفش مهمونی پوشیدن رو از دست دادم.
واقعاً یه وقتهایی با خودم فکر می کردم که چرا همه خانومها می تونند ساعتها با کفش های آنچنانی راه بروند. تا اینکه حول و حوش دو ماه پیش، در یک شرایط خیلی فورس ماژور رفتیم واسه حاج آقا که کف کفشش هم دیگه سوراخ شده بود و شرکت در جلسات به اون شکل باعث بر باد رفتن آبروی اسلام و مسلمین میشد، کفش بخریم. 10 شب بود و فقط فکر جمع کردن خرید بودیم. همین طوری که توی مغازه چرخ زدم، یک کفش کار خیلی باحال دیدم. همین طوری پام کردم و باور نمی کردم که روی 7 سانت پاشنه واستادم! و همون شد که من از دو ماه پیش هر روز روی 7 سانت پاشنه می رم و می آم، بدون اینکه ذره ای پاهام اذیت بشه یا کمرم ناراحت! به این میگن design، به این میگن هنر! تا قبل از اون من با کف ورزشی می رفتم توی ماشین، دم آفیس کفش ورزشی رو با کفش چرم میش عوض می کردم، بعد هم عصر هم تکرار ماجرا به شکل عکس! از دو ماه پیش من با همین کفش میرم و میآم و واقعاً هم لذت می برم. کفش گرونی بود، اما ارزش قیمتش رو خیلی داشت. هم قشنگه، هم راحته، هم کاریه، هم ... خیلی چیزهای دیگه. البته یک بار روم زیاد شد و باهاش از سر کار یک خرید هم رفتم که فهمیدم دیگه واقعاً واسه خرید ساخته نشده!!
این هم انشای من بود در مورد Stiletto!

بعدالتحریر. البته قابل عرضه که نوک پاشنه 7 سانتی من پهنای 2-3 سانت داره و این مطمئناً خیلی با نیم سانت فرق می کنه!
بعدالتحریر. همچنین قابل عرضه که از اون به بعد دائم به اخبار و مقالاتی در مورد مشکلات پا و انحراف استخوان و غیره به خاطر کفش پاشنه بلند برمی خورم! ببین اگه گذاشتند ما زندگیمون رو بکنیم ها!