برکه من

Wednesday, January 02, 2008

از وين


چند روزی هست که در صدد گذاشتن یک پست بودم. اما اصلاً وقت نشده. این هم چند روز پیش نوشته شده...

تا الان خدا رو شکر سفر خیلی خوبی بوده. چند روزی هست که در اتریش هستیم. هم دیدن خانواده ام و هم گشت و گذار و دیدنی ها. وین خیلی شهر باحالیه.حسابی اروپای اروپاست. خیابونهای سنگ فرش، کبوترها، خونه های خیلی بزرگ قدیمی، کلیساهای خیلی بزرگ و زیبا، کوچه های تنگ و باریک ... الان هم که دیگه واسه کریسمس و سال نو کلاً شهر زینت داده شده و همه جا چراغونی های فوق العاده زیبا و جالبه. هیجان پریشب مردم برای سال نو (سال تحویل خودمون به اصطلاح) خیلی دیدنی بود. از عصرش که عین چهارشنبه سوری همه جا ترقه می زدند اساسی. شب که شد مرکز وین شده بود یه پارتی گنده. همه جا آهنگ و شادی بود و ترقه و آتش بازی. ما دیگه تا آخر شب رو نموندیم واسه fireworks اش (حیف) اما دور و بر خودمون هم حسابی آتیش بازی بود. خیلی هیجان داشت و زیبا بود. خیلی خوش گذشته.
زندگی اینجا زندگی آروم و سالمیه. مثل جاهای دیگه اروپا همه جا رو به راحتی میشه با مترو رفت و دسترسی هم خیلی راحته. سطح رفاه اجتماعی بالاست و طبیعتاً به چیزهای خیلی کوچیک هم فکر شده.
زمستان به شدت سرده. شاید هم ما که از دبی اومدیم زیادی سرمایی ایم. ولی واقعاً سرده. اما به هیچ وجه زندگی فلج نمیشه. برف آن چنانی ای نیومده، واسه همین یه ذره یه رو هم زود شن و ماسه می ریزند.
یه عالمه هم موزه و کاخ و جاهای دیدنی داره که ما چند تاش رو رفتیم و یه عالمه اش مونده.
در کل خدا رو شکر همه چیز خیلی خوبه و زندگی عالی و کلی هم بهمون خوش می گذره.

بعدالتحریر. این پیکاسای مسخره هم که ضایعمون کرد و عکسها رو باز آپلود نکرد. نمی دونم چه مرگشه!