برکه من

Wednesday, April 12, 2006

ایران هسته ای


مسایل داخل ایران برای من مشابه مسایل داخل یک خانواده است. تا وقتی که خود اعضای اون خانواده با هم می جنگند و گیس کشی می کنند و هر کار هم که بکنند، بالاخره داخلیه. اما امان از اون روز که یکی از خارج از خانواده بخواد اظهار نظری بکنه و حرفی بزنه.
حالا من خودم به بسیاری از مشکلات و مسایل داخل ایران، از حکومتی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی و … واقفم. هر چند که ماهیت مسایل سیاسی به شکلیه که به هر حال جهان بین الملل درگیرش میشه، ولی وقتی این آمریکا یک سره واسه ما اظهار نظر می کنه و دم از دموکراسی و آزادی مردم ایران و این حرفها می زنه، واقعاً به شخصه می خوام دهنش رو سرویس کنم. یکی نیست به این بگه تو برو عراقت رو جمع کن! آمریکا کرور کرور مردم افغانستان و عراق رو کشت، اصلا" هم ذره ای مردم این سرزمین ها رو آدم حساب نمی کرد. یعنی فقط آمریکایی ها آدم بودند (تو پرانتز اینکه جالب مردمی هستند که آمریکا وقتی می گه مردم ایران چه گناهی کرده اند فکر می کنند واقعاً داره براشون دل می سوزونه!) خیلی راحت آمریکا به خودش اجازه می ده که کاری کنه که مردم دولت رو بیارند پایین! بگو تو رو سننه! آمریکا دائم داره از امنیت مردم دنیا حرف می زنه، در حالیکه خودش بزرگترین خطره برای دنیای هزاره سوم!
تو این هیر و ویر، جناب رئیس جمهور هم با این همه دم و دستگاه و تبلیغات می آد میگه ما به چه چیزها (همه در مقیاس آزمایشگاهی!) که دست نیافته ایم. بعله! این جای تحسین و پایکوبی داره به لحاظ یک پیشرفت علمی. ولی خداییش اگه فقط به لحاظ پیشرفت علمی جایگاه کریمی داشت، خب مگه ما به چنین پیشرفتهای مشابهی در زمینه های پزشکی، مهندسی و … دست پیدا نمی کنیم؟ چرا در صحنه بین الملل مسایل رو طوری طرح می کنیم که تنش رو بیشتر کنیم؟
با این وضعیت دیگه آمریکا احتمالاً واسه شورای امنیت هم صبر نمی کنه. - همون طور که در مورد عراق هم نکرد. اگر به یاد داشته باشین سر عراق هم WMD در شورای امنیت تحت بررسی بود و هنوز به نتیجه جنگ نرسیده بودند که آمریکا خودش اقدام کرد!
به هر حال ما همیشه تهدید شده ایم و می شیم. منتهی وقتی می شه با دیپلماسی و یه مقدار سیاست اوضاع رو نرم تر پیش برد، چرا خودمون این همه بحران ایجاد می کنیم؟
با پیش زمینه ذهنی که از احمدی نژاد دارم و با رفتارها و حرفهایی که نسبت به امام زمان می زنه فکر کنم دو روز دیگه هم ادعا می کنه که تمامی این دستورات از جانب آقا رسیده که اوضاع دنیا قاراش میش بشه و زمینه ظهور فراهم بشه... چی بگم؟!