برکه من

Thursday, October 12, 2006

بلاتکلیفی ماه رمضون


خیلی جالبه! با این همه حساسیتی که داشتم حالا شب قدر چی میشه چی نمیشه، چیزی شد که فکرش رو نمی کردم. یعنی اصلاً کلاً در حال حاضر قاطم که فهمیدم شیعیان اینجا هم ماه رمضون رو دو روز دیرتر- یعنی با ایران - شروع کردند!! یعنی امروز که نمی دونم چندمه نهایتاً با این وضع و بالاخره آخر دهه دومه ماه رمضونه و شبهای قدر، بنده تازه می بینم که دو روز جلو بودم! اول دیروز زنگ زدم مسجد ایرانی های اینجا، وقتی فهمیدم که دو روز دیرتر شروع کردند و شب قدرشون هم مثل ایران شب جمعه است کلی کفری شدم. گفتم حتماً سیاسیه و برای تفرقه شیعه و سنیه. با یکی از دوستان هندیه شیعه پیگیری کردم از مسجد شیعه ها. دیشب دوستم گفت که فکر می کنه اونها یکروز دیرتر شروع کردند. خلاصه که من حسابی قاط زدم و برام مشخص شد که دیشب به هر حال نبوده و تخت گرفتم خوابیدم. حالا الان که رفتم سایت این مسجد شیعه ها رو دیدم، دیدم اینها هم دو روز زودتر شروع کردند. ظاهراً همین وضعیت در مورد شیعیان بحرین و عراق و سایر جاها هم بوده!! خلاصه که حسابی با دیوار اصابت کردم. روزه شک داره دیگه! واسه شبهای قدر یه طوریه. هر چند که الان دیگه با دو تا قول شیعی می خوام با همین جمع اینها برم و قلباً هم خوشحال شدم که با مراسم احیای مسجد ایرانیها می تونم احیا بگیرم، ولی از اینکه اینقدر با شکه ناراحتم. بدتر از این هم وضعیت عید فطره. اینجا عید 3-4 روزی تعطیله. با این حساب دو روز اول تعطیلات عید اینها رو ما باید روزه بگیریم!! خیلی یه طوریه. احساس می کنم نصف ارزشه این مسایل به هماهنگی مسلمونهاست. این همه تفرقه برام خیلی دردناکه...
اللهم أهدنی من عندک ...